utseendefixering



får mig att vilja spy..
Tycker mest synd om och kan inte riktigt förstå detta med all prestationsångest och utseende
fixering som existerar och växer allt snabbare. Största och enda boven är media, jag tycker det är tragiskt.
Är det verkligen detta många strävar efter även om många inte vill erkänna?
benknotor med lite tillbehörande skin ? Många väljer att se ut såhär andra inte, vissa har ett val
andra har en sjukdom, men dom som väljer kan jag verkligen inte förstå..
Det värsta av allt är när man ser små barn, ja små barn säger att dom är tjocka och behöver
banta och kollar vidare i sina tidningar. Det är skrämmande.
Men det är väl bara att vänta och se vart denna utseendefixering leder till.
Jag har aldrig påstått att jag är anti skönhetsoperationer och små fix, men när det börjar
handla om att banta kroppen tills det inte finns nå kvar och döden knackar på din dörr
då är jag inte så för längre ..





Vi kan ju ta en liten jämförelse..



Ja vissa har ett val och andra inte ..

Jag är iaf för lite mer av detta..
Ser det inte lite mer hälsosamt och rogivande ut ?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0