Vad är ni rädda för ?




Satt och kollade egenom film klipp på aftonbladet.se och kom till ett klipp
om ett homosexuellt bröllop mellan två manliga i Kenya. Vilket är totalt förbjudet och
att ens vara homosexuell är likaså totalt förbjudet. Polisen stormar en villa där
ceremonin ska hållas och drar ut paret där dom även möts av en arg folkmassa,
misshandel sker och polisen blir tvugna att eskortera bort paret som nu har ett
långt fängelsestraff att se fram emot. När polisbilen åker iväg från platsen skriker
en man i folkmassan : Detta är inte tillåtet och dessa människor borde brännas !
Dom senaste månaderna har det diskuterats dödsstraff för homusexuallitet i ett
flertal länder i Afrika. Efter att presient Obama gått in med att detta lagföslag är
avskyvärt har det diskuterats om lagförändringar. Och att dödsstraff ska istället
sänkas till livstids fängelse.

Jag ska bara försöka sätta mig in lite nu.
Om du inte är totalt utseendefixerad eller blind så går man på personligheten hos
en individ. Som sedan kan blossa från vänskap till kärlek och vad gör du då om du
upptäcker att men oj han är ju en kille precis som jag. Då ska du först grubbla, smyga,
skämmas och må dåligt över att du inte är som alla andra och orolig för vad andra
ska tycka och tänka. Räcker inte det med tyngd på en mans axlar ?
Sen att inte få älska den personen du verkligen vill bara för att andra tycker att det
är fel ? Man blir inte kär i könet utan individen i sig.
Hur kan man då föbjuda, vad är det som är så skrämmande ?
Vad är folk rädda för egentligen ?

Jag är inte gay, jag har bara förståelse!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0