Gästbloggare!

God Afton, Lindah *skakar hand*.
Blev tillfrågad av Miss Sandra för en stund sedan, om jag kunde blogga lite i hennes blogg.
Jag är ju inte sen med att ställa upp!
Har precis avslutat ett inlägg i min egen blogg, och nu är det bara på att börja nästa inlägg då!

Ligger och funderar lite på det här med "självbild".
I dagens samhälle så är det ju mer eller mindre fult att tycka om sig själv.
Speciellt bland tjejer.
Tjejer är experter på att trycka ner varandra, och oss själva.
"Åh nej, mina ben ser så feta ut i den här klänningen"
"Passar jag verkligen i den här tröjan" Ja, ni fattar?
Hur ofta har man hört "Shit vad snygg jag är i dem här jeansen", när man står i provrummet på H&M?
Typ.. Never? Och om man skulle ha självförtroende nog att uttrycka sig så, så skulle någon inte vara sen med att dra ned en på jorden igen.
Vafan? Sen när är det fult att tycka om sig själv, och att stå för det?
Det är väl as bra om man är nöjd med sig själv!
Varför ska du, eller någon annan trycka ned dig och ditt självförtroende för?
DET ÄR OKEJ ATT UPPSKATTA SIG SJÄLV!
Människor är så jävla snabba med att dömma andra. Även jag, och det vet jag.
Dock är jag inte sen med att ändra åsikt om en person om personen ifråga motbevisar tidigare uppfattning.
Tycker det är löjligt med allt snick snack om att det är kränkande för kvinnan när en annan kvinna viker ut sig i en tidning? Men vad i helvete? Sen när är en kvinnokropp kränkande?
Hur tänkte ni där?
Bruden i SLITZ är förmodligen jävligt nöjd med sin kropp, och just där av.. Vill visa upp den.
Varför är det fult? I say;
- If you got it, flaunt it!
Vi kan sitta och drägla över snubben med bar överkropp och naken bakdel i mittuppslaget av någon tidning, men när det kommer till kvinnans egna kropp, så är det helt plötsligt kränkande?
Do explain, please!
Och hur är det med alla dessa "regler"?
Man ska inte ha en randing tröja om ränderna går vågrätt, för då ser man bredare ut?
Är man tjock så ska man inte klä sig i tajta kläder?
Men.. Alltså..
Jag är tjock. Har alltid varit. Om jag har ett par tajts med en snygg top och en liten kjol till, blir jag tjockare då än vad jag skulle vara om jag drog på mig en påsig T-shirt och stora baggy byxor?
Nej! Jag väger väl förfan lika mycket vad jag än har på mig.
Alla kan väl se att jag inte väger 50 kilo, vare sig jag har på mig en tajt klänning eller en stor svart sopsäck!
- Jag är fortfarande tjock!
Jag klär mig efter behag, inte efter någon "regel" som någon hittat på.
Lär dig att uppskatta och att tycka om dig själv, annars kommer inte någon annan heller att göra det.

Beauty is only skin deep.
Jag är en tjockis, thank you for noticing =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0