Havandeskapspenning ?





Kväll och tankarna snurrar, mycket känslor i kroppen. Mycket är beror säkert på graviditeten,
men även på annat. Jag är så trött på att kämpa för vissa saker. Jobbar inte mycket om dagarna,
ca 3-4 timmar per dag då jag är sjukskriven 50 % pga av illamåendet som fortfarande håller
ett fast grepp. Nu börjar ryggen göra sig påmind, att gå i 3-4 timmar känns kan jag lova samt
lyfta tungt och krypa på golv .., kan inte sitta för länge och ligga på rygg är inte ett alternativ.
Trots detta är man nekad havandeskapspenning ? Nej det är inget skämt, dom inblandade i mitt
ärende har då aldrig varit gravida det märker jag det. Det är nu 28 veckor, 12 veckor kvar och
jag tror knappast att det kommer att bli bättre, snarare värre. Snacka om att man känner sig
något hjälplös. Snart har man väl bara heltidsjukskrivning kvar som alternativ ?
Men hej jag heter Märta och jobbar på kontor och jag får havandeskapspenning, min dag består
av att sitta vid datorn, vända lite papper, prata i telefonen och gå till fikarummet på lunch. !!??
Finner inga ord ...


Kraftigt illamående sen v 6 - check !
Ont i ryggen sen några veckor tillbaka - check !
Halsbränna dagligen - check !

Livet är bra underbart va ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0