Uppdate

Det går framåt här hemma, målning samt tapetsering klart, bara en vägg kvar i sovrummet,
där mannen satte upp en vägg. (kommer bilder).
Väntar på att spackel ska torka, sen spackla lite till, slipa och sen måla !
Det kommer bli as bra när det är klart ! :)
Annars då ? Jo förkyld och allmänt ont i kroppen, sover som en kratta på nätterna.
mestadels för att man inte kan vända sig som man vill utan att det gör ont, men
nu är det bara att stå ut, inte långt kvar nu. Gick in i v 38 i lördags ! <3

Igår kom barnen och till middag blev det något jag inte ätit sen jag bodde hemma.
Sjukt gott och så enkelt, måste börja göra det oftare. Klassisk fiskgratäng såklart !



Om du vill göra den, vilket jag rekomenderar så kommer ett litet recept här:

3-4 torskfilér (fungerar med vilken fisk som helst)
Smör
Salt & Peppar
2 Äggulor
Potatismos (körde själv med pulver)
Smögensås.

Gör såhär:

Om fisken är fryst, lägg den i en form. Lägg några klickar smör på samt salt och peppar.
Sätt ugnen på 175 grader och ställ in formen samtidigt.
Låt stå i ca: 45 min, eller tills fisken faller isär när du petar på den.
Under tiden gör i ordning smögensåsen samt potatismoset.
Häll i två gulor när du vispar moset.
När fisken är klar, ta ut formen och höj temperaturen till 225 grader.
Flytta fisken till mitten av formen, spritsa moset runt om och häll
smögensåsen i mitten på fisken. Häll gärna på lite extra dill.
In i ugnen igen i ca 15 min.

Lätt som en plätt och sjukt gott !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0