Klassiker

Då va det dags för en klassisk gå åt helvete dag för Sandra.
Orkar ni läsa ? Äh jag skriver ändå !

Jo såhär var det, dagen började finfint Gucci hade knipit hela natten och väntade
snällt på att jag skulle vakna så det var dag för frukost och promenix.
Dize kom och vi begav oss på sko jakt, en lyckad sådan också.
Sedan Hem igen för att försöka transportera bort min polkagris (min bil).
Eftersom idag hade jag böter på min bil !! Eftersom att jag måste stå på gästparkeringen
över natten eftersom jag ej hade någon vinterförvaring åt hondan. Tydligen får
man inte stå några timmar över natten på sitt eget områdes gästparkering ??!!
400 spänn åt helvete! Anyhow så hade bilen (hondan) lyckats frysa fast i backen, fläkten ur
tillfällig funktion, däcken orubbade, motorhuven hade frusit fast ! Grattis ?
Gick alltså inte att rubba fanskapet. Det klassiska tjejer kan så tänkte vi att vi tar
bogserlinan och kilar fast den i skuffen. Och mycket riktigt det gick bakåt, men sen när
vi skulle ta loss linan då hade den kilat fast i själva öppnings spärren, DARN!!
Bilen va så igen frusen så vi fick det braiga tipset om att springa upp och hämta varmt
vatten ! Under tiden skrattade grannarna gott åt oss. Tillslut får vi hjälp, det där med
tjejerkan va bara att glömma just då ! Så när bilar står överallt på gården så kommer
såklart SOP BILEN mitt upp i allt !!!! Jaha det va bara att omorganisera allt igen ..
Nu går bilen iaf att starta, det finns värme och i morgon försvinner den för resten
av vintern YES !!!

Under tiden man sprang upp till lägenheten (x antal ggr) för hundens skull kom jag ner
med ett nytt klädesplagg varje gång, höll på att frysa ihjäl. I 3 timmar befann vi oss på
gården ! SÄGER BARA -15 GRADER . Jag är verkligen inte gjord för detta klimat..

Nyss varit ute med Gucci för sista gången så nu blir det sängen här.
Natti Natti



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0