BortaMedVinden

Hemma efter ett underbart dygn uppe i Siggebohyttan.
Välbehövligt må jag säga.
Började dagen med bildtur genom skogarna, väl uppe blev det
en bit mat och lite prat. Sen lite maskgrävandes för jag hade gett
mig tusan på att få mig en abborre som sedan ska sprättas och
stekas i smör och salt/peppar. Men icke sa nicke.. Mört på Mört
och inga små heller visserligen men det är fortfarande MÖRT.
Så suget på abborre omvandlades sakta men säkert till hat för
mörtar som käkade upp all mask för mig. Några timmar senare
va det bara att krypa ner i sängen i lillstugan och drömma sig
bort lite. Väckning på morgonen och brakfrukosten stod uppdukad.
Jätte sugen på hemmagjord blåbärs sylt, vilken tur för hela
deras tomt är som ett enda blåbärs/smultron land. Bär i överflöd.
Så Kerstin och jag traskade runt och innan så frågade jag om man
kanske skulle sätta på sig byxor eftersom det är högt gräs och
massa fästingar och får till svar här finns inga fästingar.
Bra Bra och så vandrades det runt efter bär och vad upptäcker
jag nu när jag kom hem ??? Jo en fästing hade satt sig fast på
ett väldigt dumt ställe Hmm .... Säger inget! Jaha det var bara
fram med pincetten och fy bubblans vad dom sitter dom äckliga
små krypen !!
Efter det bar det iaf iväg till Nora (tre små gummor .. Nanana.. )
för lite mat på uteservering. Vart grekiskt och det tackar vi för :)
Ville verkligen inte åka hem, skulle kunna bo där, man blir som
förbytt när man kommer upp. På vägen hem möttes man av en massa
fina Hot Rods.. En va rosa oh så fint !



Nej nu blir det duschen och leta fler fästingar, känner mig lite
dåsig så det blir nog sängen tidigt för min del. Så jag säger nog godnatt!





Puss

Time can only tell

Kommentarer
Postat av: My

Så avis..

2009-07-20 @ 07:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0