Breadsticks alá pizza hut



Många blev lika besvikna som jag när pizza hut tog bort sina underbara breadsticks fyllda med mozzarella.
Efter några försök och lite mixtrande med ingredienser och smaker så kan jag glädja alla som
saknat dessa att jag lyckades tillslut att få till det!
Somsagt jag följer väldigt sällan recept men ska försöka göra detta till ett recept åt er.


2 Pers
Receptet kommer här:

Brödet:
4 dl ljummet vatten
2 msk olivolja
50 g jäst
8-10 dl mjöl (känn efter själva på konsistensen)
2 msk oregano
2 tsk salt


Topping:

Olivolja
Vitlökspulver
Vitlökssalt
fin riven Permesan ost
Oregano
Basilika

Fyllning:

Mozzarella ost, 2st fp.

Tomat dip sås

2,5 dl passerade tomater
1 msk sweet chili sås
En liten skvätt soja
1 tsk Vitlökspulver
1 krm socker
 Vitlökssalt
Oregano
Basilika
Peppar


Krydda efter behag.


GÖR SÅHÄR.

Blanda vatten, jäst, salt, oregano och olja.
Tillsätt mjölet.

Kavla ut degen direkt till en fyrkantig form, ca: 0,5 cm tjock.
Lägg den på en ungsplåt med smörpapper.
Fyll den ena sidan med mozzarella, vik sedan över den andra sidan
och tryck till kanten så det inte rinner ut.
Låt den stå och jäsa i 15 min, sätt samtidigt på ugnen på 225 grader.
När den har jäst klart så häll på olja och kryddorna.
Ställ in i ugnen i ca 15 min så den hinner få lite färg.

Servera tillsammans med dipsåsen.
Smaklig måltid ! Ni kommer inte bli besvikna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0